13 juni 2014

Boeken shoplog


Hoi meiden (en jongens?), ik was gisteren in de boekhandel om een boek te kopen, maar ik ging naar huis met drie boeken! Ik wilde The Fault In Our Stars al heel lang lezen, maar ik kocht hem niet omdat ik heel veel hoorde en las dat veel mensen om het boek moestten huilen! 
Wreck This Journal zag ik ook veel en ik had nog nooit van The Pocket Scanvenger gehoord. 









The Pocket Scavenger is een 'doeboekje'. De bedoeling is om de hele dag rond te kijken, waar je ook bent, school, supermarkt, bos of strand en ga zo maar door. 
Als je een voorwerp vindt, je mag het niet kopen, kijk je in het boek om te kijken of je het in het boek kan plakken.

Ik geef een voorbeeld, je vind iets uit het jaar dat je geboren bent, dit kan je in het boek plakken/nieten/naaien. Dat doe je op de linker pagina, op de rechter pagina schrijf je de vindplaats, de tijd dat je het vindt, en de datum dat je het vind, daarna kan je er een verhaal bij schrijven, het mag een fictie of non-fictie verhaal zijn, als het maar met het voorwerp te maken heeft :) 

Dan doe je het volgende (dit is geciteerd uit het boek, pagina xxiv) ''Draai bij elk gevonden voorwerp het boek ondersteboven en blader willekeurig naar een pagina. Verander het voorwerp volgens de instructie op die pagina. Hoe je elke verandering interpreteert, ligt aan jou.''






 Ik denk dat bijna iedereen dit 'doeboek' wel kent of ooit gezien heeft. Wreck This Journal is een boek dat helemaal kapot gaat en het boek gaat ook helemaal vies worden. 
Je slaat willekeurig een bladzijde open en je doet wat er staat, je mag helemaal los gaan!


Ik heb wel besloten dat ik de 'vieze' opdrachten als laatste ga doen omdat er anders ongedierte op af komt..... Ik heb al op het boek gesprongen en ik heb hem ook al tegen de muur gegooid, ook heb ik er al een fruit stickertje ingeplakt :)





Ik wilde The Fault In Our Stars (in het nederlands 'een weeffout in onze sterren') eigenlijk in het engels lezen omdat (vind ik) het beter beschreven wordt. Maar omdat ik al een engels boek heb, en ik die nog niet uit heb, kocht ik het boek toch in het nederlands, hier heb ik absoluut geen spijt van!

Ik ben net begonnen aan hoofdstuk twee maar ik merk wel dat het niet een boek is 'die je even leest', want ik vind dat er nog lastige woorden worden gebruikt. Voor de rest is het tot nu toe een goed boek :).

The Fault In Our Stars: 18.95,-
The Pocket Scavenger: 15.99,-
Wreck This Journal: 12.99,-

Je kunt mij ook op Bloglovin' volgen door op de knop rechtsboven te klikken, dan blijf je op de hoogte van mijn blog posts. 


2 opmerkingen:

  1. wat een leuke blog :) ik heb zelf the fault in our stars al, maar die andere 2 lijken me ook leuk :) ik ga een keer kijken of ik ze kan vinden! echt een leuk blog en ik ga hier zeker vaker op kijken! ik heb zelf ook een blog: daisygracebook.blogspot.com waar ik steeds stukjes van mijn zelfgeschreven verhaal post :) het zou leuk zijn als je is vertelt wat je er van vind, hoeft niet hoor!! ik ga me gelijk aan melden op je blog want het ziet er super leuk uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi! Bedankt voor je leuke reactie!! Ik wilde net op je blog kijken, maar hij staat op privé waardoor ik niet kon kijken. Ik weet niet of dat de bedoeling is, maar het lijkt me leuk om je verhaal te lezen! xoxo

      Verwijderen