3 oktober 2014

CSS code's voor Blogger


Om je blog te krijgen hoe je wilt zijn wat code's nodig, er zijn HTML code's en CSS code's (zo ver ik weet). In blogger (het blogprogramma die ik gebruik) kom je deze twee 'code's' tegen. Zelf ben ik nog aan het uitzoeken hoe de HTML code's werken, maar ik weet wel hoe CSS code's werken! En daarom deel ik er een paar om o.a gadgets te centreren!
Stap 1.  log in je blogger
stap 2. template> sjabloon> aanpassen> geavanceerd> CSS toevoegen

Je ziet nu links een wit vak en hier kun je de volgende code's in plakken (met elke code gebeurt er iets anders!)

Header foto:
#header-inner img {margin: 0 auto;}

Header titel en beschrijving (tekst):
#header-inner {text-align: center;}

Post titel:
.post-title {text-align:center;}

Post datum:
.date-header {text-align:center;}

Gadget titel:
.section-columns h2, #sidebar-right-1 h2, #sidebar-left-1  {text-align: center;}

Sidebar:
.main-inner .column-left-inner, .main-inner .column-right-inner {text-align: center;}

Tablad (menu):
.PageList {text-align:center !important;}
.PageList li {display:inline !important; float:none !important;}

Klik nu op 'toepassen op blog' en het is opgeslagen!
Ik hoop dat jullie er iets aanhebben! 
Ter verduidelijking, al deze code's zijn om 'dingen' te centreren!

Liefs Willemijn

Bedankt voor het lezen! Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat! 
Je kunt mij ook volgen op bloglovin', het is gratis! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten